Сторінки

7 клас. Зарубіжна література

Дистанційні  завдання із зарубіжної літератури 


Любі друзі! Пропоную Вам матеріал до уроку "Артур Конан Дойл.
Оповідання "Пістрява стрічка". Він допоможе більше дізнатися про автора та головних героїв, а також підготуватися до контрольної роботи з теми "Літературний детектив" 

 Ознайомтеся з біографією А.К. Дойла


 Вашій увазі  презентація до уроку, де є цікавинки!
 
Пропоную вікторину за темою "Літературний детектив". Якщо Ви відповіли на всі питання, то вважайте, що повністю готові до контрольної роботи




Інфографіка "Портфоліо Шерлока Холмса та доктора Ватсона". Підготувати повідомлення за викладеним матеріалом




Віднайдіть висновок, який робить Холмс, розслідуючи справу («Пістрява стрічка»). Початок фрази зашифровано в QR-коді, продовження знайдете в тексті оповідання.

QR-Code

  Підготуйте повідомлення "Великий сищик Шерлок Холмс у виконанні акторів різних років та країн" користуючись наступним колажем:
                                                      
Складіть пазл і отримаєте ілюстрацію до твору. Прокоментуйте епізод


    Пройдіть онлайн-опитування в сервісі H5P "Чи знаєш ти героїв оповідання"  
Домашнє завдання:                                                                                                             1. Письмово: заповнити досьє на героя оповідання                                                             І варіант: Шерлок Холмс                                           

     

          ІІ варіант: Ройлотт Грімсбі
           ІІІ варіант: Хелен Стоунер

               
 2. Усно: пройти онлайн-тестування  за посиланням або  
відкривши посилання join.naurok.ua  використати код 5733751,
(скрін результатів не присилати)

За бажанням можна пройти ще одне цікаве тестування за посиланнямhttps://onlinetestpad.com/hmswptz6nt6rk


                                                
23 лютого

Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача в повісті

 Е.По "Золотий жук"

1. Перегляньте експрес-урок з теми
2. Записати композицію твору (з відео) та особливості

 композиційної будови (з картки) у зошити


Домашнє завдання: знати зміст твору

16 лютого
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. Едгар Аллан По - засновник жанру детективу у світовій літературі 
 1. Перегляньте експрес урок з теми
2. Теоретичний матеріал
Скласти опорний конспект з теорії (не більше 1 сторінки)

Дата народження детективного жанру квітень 1841 року. Цього дня в одному з американських журналів уперше з'явилася новела Едґара По «Вбивство на вулиці Морг».

1.В основі оповідання - розкриття таємничих обставин, за яких було здійснено злочин.
2.Розслідуванням займається детектив-непрофесіонал. Поруч з ним - друг-оповідач.
3.Мають бути викладені умови розкриття таємниці. Нишпорка, приступаючи до розкриття таємниці, знає стільки ж, скільки й читач.
4.Розгадка таємниці завжди повинна дивувати.
5.Автор використовує принцип "очевидного - незвичайного", тобто найтаємничіше має найпростіше пояснення.
6.Підсумкове пояснення детектива нагадує лекцію
 — коли виключені усі варіанти, крім одного, то він і буде правильним, за всієї його, здавалося, неймовірності;
 — чим складніша і заплутаніша справа, тим її простіше розв'язати.
— зав'язка — інформація про злочин;
— розвиток дії — процес розслідування;
— кульмінація – викриття злочинця;
— розв'язка -  реконструкція злочину.
Способи міркування, необхідні для розкриття злочину
Дедукція — спосіб міркування від загального до конкретного;
Індукція – спосіб міркування, який веде до узагальнення на підставі формування та перевірки гіпотез, спостережень фактів.
- інтелектуальний - у центрі поставлено інтелектуальну загадку;
- психологічний - побудований на психологічних колізіях, розкритті особливостей характерів персонажів, у тому числі слідця й злочинця;
- кримінальний чи поліцейський - відзначається гостротою подій, стрімкістю сюжету, збільшенням кількості персонажів, у тому числі підозрюваних;
гумористичний  або іронічний - коли трагічні елементи поєднуються з комічними ситуаціями;
жіночий - де розслідування веде жінка, керуючись специфічною «жіночою» логікою;
молодіжний - де молода людина опиняється в центрі таємниці, пов’язаної зі злочином, і долучається до процесу розслідування, маючи власний погляд на хід подій, що нерідко суперечить офіційній версії;
історичний  детектив –  жанр,  що  дозволяє  відкрити  читачеві невідомі  до  цього часу  факти  і  теорії  та  назавжди  причарувати  його історичними таємницями.
Головний герой літературного детективу - слідчий — представник поліції або приватний нишпорка. Він шляхом розмірковувань та спостережень розкриває злочин, який здається абсолютно загадковим. Події, які відбуваються у творі, ведуть усіх персонажів і читача хибним слідом, і лише в кінці головний герой несподівано для інших вказує на правильне тлумачення подій. Розслідування, як правило, завершується миттєво, пояснюючи всі незрозумілі факти злочину.
• Сьогодні ніхто не може заперечити незвичайно стрімкого росту популярності детективного жанру. Це підтверджує і книговидавнича статистика: кожна четверта книжка, що виходить на Заході, написана в формі детективу або з його елементами. Детектив стрімко увірвався не лише у велику літературу, але й у кіно, на радіо і телебачення. Він поширився на різні континенти земної кулі, і сьогодні ми можемо говорити про національні різновиди детективної літератури. Хоча літературна критика не поспішала «зняти капелюха перед паном Детективом», читач зробив свій вибір.
Найвідоміші автори детективів
Історія розвитку жанру детективу пов'язана з іменами Конан Дойла, А. Крісті, Ж. Сіменона, Д. Хеммета, Р. Чандлера, Е. Куіна. Г. Честертона, Д. Прістлі, У. Фолкнера, Джеймса Хедлі Чейза.
Популярні сучасні детективи: Ю Несьбо "Поліція"; Жоель Діккер "Правда про справу Гаррі Квеберта"; Владислав Івченко "Найкращий сищик імперії на службі приватного капіталу"; Кейт Аткінсон "Злочини минулого"; Микола Свєчін "Варшавські таємниці"; Джессі Келлерман "Спека"; Умберто  Еко «Ім’я  троянди»; твори Дена Брауна, Бориса Акуніна, Дар’ї Донцової, Олександри Мариніної.
У світовій літературі представлена ціла галерея образів детективів: наприклад, в англійській — отець Браун (персонаж, створений Гілбертом Честертоном), Еркюль Пуаро (Агатою Крісті), у французькій— комісар Мегре (Жоржем Сіменоном), в американській— Ніро Вульф (Рексом Стаутом) та чимало інших. Але найяскравішим визнаний образ детектива Шерлока Холмса, створений Артуром Конан Дойлем.


14 ЛЮТОГО
Контрольна робота з теми "Дружба і кохання"

                            1 варіант

1. 19 жовтня у поезії О.С.Пушкіна «19 жовтня 1825 року» — це:                            а)  день зустрічі випускників Ліцею в Царському селі;                                                б) день відкриття Ліцею в Царському Селі;                                                                      в) день випускного іспиту в Ліцеї;                                                                                    г) день приїзду до Ліцею російського царя Олександра І

2. О.С.Пушкін в поезії «19 жовтня 1825 року» згадує своїх друзів-ліцеїстів:                                                                                                                              а) І. Пущіна;                      б) В. Кюхельбекера;                                                                   в) А. Дельвіга;                  г) О. Корсакова

3. Феєрія – це:                                                                                                                                       а) вистава з фантастично-казковим сюжетом;                                                                  б) казка,де головною героїнею є фея                                                                              в) новела з неочікуваним, схожим на казкову історію, фіналом;                                   г) поезії, присвячена сильним та яскравим почуттям

4. Ліричний герой поезії Р. Бернса «Любов» порівнює своє кохання з:                     а) сонцем;                б) рожевим квітом;                                                                            в) подихом вітру;         г) веселим співом

5. Поезія К. Симонова «Жди мене» за змістом та формою викладення є:               а) спогадом про кохану;                б) листом-зверненням до коханої;                             в) роздумом про глибину та силу почуття кохання;                                                        г) ліричною мініатюрою, історією кохання?

6. Капітан Грей залишив Ассоль, яка спала,  на знак дива:                                      а) кулон;              б) шовкову хустку;                                                                                 в) перстень;         г) прекрасні шкіряні черевички

                                      Всього: 6 балів

7. Що таке символ? Символом чого є пурпурові вітрила? (1 б)

8. Розкажіть про День Ліцею та його роль у становленні Пушкіна як поета, про друзів письменника (2 б)

                                      Всього: 9 балів

9. Написати твір-мініатюру на одну з тем: ( 3 б.)                                                                     

Чому людині так необхідна віра в щастя?»                                                                      Чудо кохання в поезіях Р.Бернса, Г.Гейне, К. Симонова»                                  Розкриття теми дружби у вірші О. Пушкіна «19 жовтня 1825».


                            2 варіант

1. Поезію «19 жовтня 1825 року» О.С.Пушкін написав, перебуваючи:                 а) в Південному засланні;                                                                                                б) в Петербурзі;                                                                                                                    в) в Михайлівському засланні;                                                                                           г) у Болдіно

2. Головна думка поезії О.С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року»:                                а) авторські спогади та роздуми про навчання в Ліцеї;                                                б) уславлення ліцейської дружби та вірності ідеалам ліцею;                                       в) уславлення російського царя Олександра І;                                                              г) заклик до свободи та оспівування поетичного мистецтва

3. Що символізують пурпурові вітрила у творі О.Гріна «Пурпурові вітрила»:                                                                                                                             а) мрію;                          б) кохання;                                                                                     в) щастя;                        г) диво, створене власними руками?

4. Кохання ліричного героя поезії Р. Бернса «Любов» сильніше за:                         а) вічність;                б) світ;              в) небо;                 г) час

5. Ліричний герой поезії К.Симонова «Жди мене»:                                                 а) мандрівник;             б) воїн, який захищає Батьківщину;                                         в) філософ у пошуках істини;                                                                                         г) моряк, який знаходиться далеко від дому

6. Якою справою Лонгрен заробляв собі на життя:                                                    а) різьблення з дерева;                    б) ліпка з пластилину;                                            в) чеканка по металу                     г) ловля риби

                                               Всього: 6 балів

7. Що таке феєрія? (1 б)

8. Як Грей ішов до своєї мрії? Які випробування подолав? (2 б)

                                               Всього: 9 балів

9. Написати твір-мініатюру на одну з тем: ( 3 б.)                                                     Чому людині так необхідна віра в щастя?»                                                               Чудо кохання в поезіях Р.Бернса, Г.Гейне, К. Симонова»                                  Розкриття теми дружби у вірші О. Пушкіна «19 жовтня 1825».

                            3 варіант

1. Улюбленим викладачем О.С.Пушкіна в Ліцеї був:                                                а) А.П. Куніцин;                б) А.І. Галич;                                                                          в) Н.Ф. Кошанський;        г) Г.Р. Державін?

2. Доля О. Гріна тісно пов’язана з Україною, а саме:                                                 а) Одесою;            б) Феодосією;                                                                                    в) Херсоном;        г) Київом?

3. Батьківщиною Роберта Бернса є:                                                                            а) Англія;                б) Ірландія;             в) Шотландія;      г) Уелс

4. Головною думкою поезії Г.Гейне «Коли настав чудовий май» є:                         а) поетизація високого почуття кохання;                                                                          б) поетизація краси травневої природи;                                                                         в) розкриття внутрішнього світу ліричного героя;                                                       г) розкриття сутності почуття кохання                                                                                  

5. На думку ліричного героя поезії К. Симонова «Жди мене», кохання – це:                                                                                                                                         а) вірність;            б) щирість;                 в) відданість;                г) ніжність

6. Із логічного ряда випадає персонаж:                                                                             а) Ассоль;                   б) Грей;     в) Лонгрен;            г) Меннерс

                                      Всього: 6 балів

7. В який історичний період жив і писав К. Симонов? Кому присвятив він свій вірш «Жди мене?» (1 б)

8. Чому «Пурпурові вітрила» є повістю – казкою? (2 б)

                                               Всього: 9 балів

9. Написати твір-мініатюру на одну з тем: ( 3 б.)                                                     Чому людині так необхідна віра в щастя?»                                                               Чудо кохання в поезіях Р.Бернса, Г.Гейне, К. Симонова»                              Розкриття теми дружби у вірші О. Пушкіна «19 жовтня 1825».


9 лютого
К.М. Симонов "Жди мене..."









Д/з: виписати у зошити композицію та художні засоби вірша


7 лютого

К.М. Симонов "Жди мене...". Короткі відомості про поета. 

Творча історія поезії "Жди мене..."
Вірш "Жди мене..." мовою оригіналу (російською) читає актор Сергій Безруков
Вірш українською мовою
на 7-9 балів:
Досліджуємо вірш «Жди мене», визначимо: Почуття______________________________________________ Настрій______________________________________________ Тема_________________________________________________ Головна думка ________________________________________  Словесне малювання. Опишіть ліричного героя й героїню цієї поезії. 
Ліричний герой                  Лірична героїня

На 10-12 балів: (в письмовому або електронному вигляді)

Домашнє завдання: вивчити напам'ять вірш "Жди мене..."

17 листопада

 "Айвенго". Історичний колорит твору і засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор

1. Переглянути відео до теми уроку:
2. Теорія літератури (записати в зошити)

3. Робота з опорними картками


4. Пройти онлайн-тестування за змістом роману сьогодні до 20.00. Дозволяється лише 1 спроба. Результати не присилати
Код доступу 6098119,
відкривши посилання
join.naurok.ua
5. Домашнє завдання: вивчити напам'ять вірш Булата Окуджави "До свидания, мальчики.."


15 листопада
Образи Ровени та Ребекки в романі В. Скотта "Айвенго". РМ (письмово). Складання порівняльної характеристики героїнь
1. Робота з опорними картками

2. Складання порівняльної характеристики

Фото прислати

10 листопада
Роман "Айвенго". Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу
1. Переглянути відео до теми уроку:
2. Літературний диктант за змістом роману

1.     З якої родини походив Айвенго? 

2.     Чому батько вигнав Айвенго з дому? 

3.     Кому служив Айвенго? 

4.     Під яким ім’ям вийшов Айвенго на перший турнір? 

5.     Кого із жінок Айвенго обрав королевою турніру? 

6.     Чому з Ребекки під час суду зняли всі прикраси? 

7.     Чому Бріан де Буагильбер обвинуватив Ребекку у чаклунстві? 

8. Хто допоміг Айвенго прийняти участь у лицарському турнірі? 

9. З ким одружився Айвенго? 

10. Хто врятував Ребекку від страти? 

11.  Чому Ребекка прийшла до Равени?  

12.  Чому Ребекка не подякувала самого Айвенго? 

3. Характеристика Айвенго (записати в зошити)




4. Домашнє завдання

Підготовка до складання  порівняльної характеристику Ровени та Ребеки 



8 листопада
Вальтер Скотт. Роман "Айвенго". Історія і художній вимисел у романі
1. Переглянути відео до теми уроку.
2. Записати у зошити т. л. (вивчити)



3. Домашнє завдання:
  1. Знати зміст роману "Айвенго".
  2. Заповнити картку в зошитах

                                       

20 жовтня                                                                                                                                                                                                                                                                                         Вальтер Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі "Айвенго"


1) Ознайомитися з біографією В. Скотта

2) Переглянути буктрейлер до роману "Айвенго"  
3) Подивитися урок - презентацію
4) Словникова робота
Нормани – це одна з назв північних народів. Скандинавський півострів завдовжки майже 2000 км — найбільший у Європі. Здавна його заселяли північні германські племена, яких у Західній Європі називали норманами, тобто “людьми Півночі“.
Лицар - 1) західноєвропейський середньовічний феодал, який належав до військово-дворянського стану. 2) Воїн з важким озброєнням і спорядженням.  3) Вільний козак-запорожець, якому властиві козацька доблесть і воєнне мистецтво.  4) Самовідданий, благородний захисник кого-, чого-небудь.  5) Вихована, підкреслено чемна людина. 6) Людина, яка самовіддано служить певній справі, віддається їй.
Барон - спочатку слово "барон" переводилося з французького як "чоловік". Але в Німеччині його стали використовувати по-іншому. Тут "барон" став титулом. 
5) Читати роман "Айвенго"
6) Мультфільм "Айвенго" (російською мовою)

                           
18 жовтня
Контрольна робота з теми "Билини та балади"
1 варіант: посилання                                                                        2 варіант: посилання



                                                        

 13 жовтня                                                                                                                                                                                                                                                         РМ. Складання цитатного плану балади за вибором

1) Переглянути відео-помічник про те, як правильно складається план   

1)    Скласти цитатний план балади за власним вибором з вивчених у      7 класі.       

                                
11 жовтня

Роберт Льюїс Стівенсон. «Балада про вересовий напій». Основний конфлікт балади

     Подивитися відео до уроку

   Виписати паспорт «Балади про вересовий напій» 

(з відео уроку).

2)      Подивитися  мультфільм (російською мовою)

    Домашнє завдання:  заповнити картку в зошитах



                         
Дистанційна контрольна робота з теми "Літературний детектив" (за варіантами). 

І варіант


ІІ варіант


                
   
Новела як літературний жанр. О.Генрі - майстер новели. Моральні цінності в новелі "Дари волхвів"

1) Перегляньте відеоурок про письменника   
            2) Біографія   О. Генрі, Вільяма Сідні Портера
 3) Прослухайте аудіозапис новели "Дари волхвів"

4) Ознайомтеся з інформаційними картками


                                  
Новела "Останній листок"

Буктрейлер. О Генрі. Останній листок

Художній фільм за мотивами новели

                     
  

1.   «Рюноске Акутагава – майстер японської новели»

- Прослухати і переглянути ілюстровану аудіокнигу «Павутинка»  Р.  Акутагава


"Павутинка" - Акутаґава Рюноске (аудіокнига)



                       

Герберт Джордж Уеллс "Чарівна крамниця"

                               

Діана Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула"



Світлина від Валентини Свинар.


Підручник, стор. 190-201; опрацювати біографію Едгара По; читати «Золотий жук». 

Біографія Едгара Аллана По



Художній фільм "Золотий жук"



1     2.  До 31 березня виконати онлайн-тестування, відкривши посилання join.naurok.ua . Код доступу 177666. 3.  Посилання на результати не присилати вчителю, в мене все фіксується. Дозволяється лише одна спроба!

4.     Заповнити стрічку часу за біографією Е. По.


                 
                                 
Любі друзі! Пропоную Вам матеріал до уроку "Артур Конан Дойл. Оповідання "Пістрява стрічка". Він допоможе більше дізнатися про автора та головних героїв, а також підготуватися до контрольної роботи з теми "Літературний детектив". 

1. Ознайомитися з біографією А.К. Дойла

Біографія Артура Конан Дойла



Вашій увазі  презентація до уроку, де є цікавинки!


2. Письмово скласти опорну схему "Детектив", опрацювавши наступний теоретичний матеріал:


Детектив (англ.— «розкривати», «знаходити») — це один з різновидів пригодницької літератури, в якому описуються події, пов'язані з процесом розслідування і розкриття якогось злочину.


Загадка
Біблія
Готичний роман кн. ХVІІІ ст.
В її основі – розгадка таємниці
Перший   злочин —первородний гріх.
Вбивство Каїном Авеля

Анна Радкліф,    Хорейс    Уолпол,    Метью    Льюіз.
Відповідь на хитромудру загадку, як і в детективі, завжди проста. Можливо, найвдалішим  розгадником таємниць був
Від  «готичн.



1. Пропоную вікторину за темою "Літературний детектив". Якщо Ви відповіли на всі питання, то вважайте, що повністю готові до контрольної роботи.  
2) Письмово завдання (заповнити досьє)

І варіант: Шерлок Холмс

ІІ варіант: Ройлотт Грімсбі

 ІІІ варіант: Хелен Стоунер

                        

                                                
Завдання 10 квітня:

Вікторина "План оповідання Артура Конан Дойла"




Віднайдіть висновок, який робить Холмс, розслідуючи справу («Пістрява стрічка»). Початок фрази зашифровано в QR-коді, продовження знайдете в тексті оповідання.
        QR-Code
   
Складіть пазл і отримаєте ілюстрацію до твору. Прокоментуйте епізод.
35

              
 підручник, стор. 215 - 228, читати оповідання "Спілка рудих". Можна подивитися художній фільм "Союз рыжих". 

Додатково:  пропоную усно, щоб перевірити себе, виконати вправу на Learningapps за змістом оповідання




              

                 

Немає коментарів:

Дописати коментар